Om det bara hade varit kul att sitta och vänta i telefon..

För 2 veckor ringde vi till Folksam för att anmäla att min mobil blivit stulen. Samtidigt som vi stod i telefonkö den dagen blev vi hänvisade till deras hemsida där man också kunde anmäla skador och stöld. Det tog bara några dagar och sedan fick jag ett brev hem där det stod att min anmäla registrerats och att jag skulle kompletera med polisrapporten, vilket jag gjorde. Sedan dess har det inte hänt så mycket mer, jag har försökt ringa till min handläggare två förmiddagar i rad nu och eftersom att inga av nummren som de angett i mina papper stämmer så har det inneburit att jag först fått ringa till kundtjänst, därifrån har jag blivit kopplad till Jönköpings växel och sedan har de fått koppla vidare mig till min handläggare som inte svarade (Denna procedur fick jag genomgå 5 gånger i morse). Tydligen så jobbar denna hanläggaren endast förmiddagar men det verkar inte hans kollegor som lovar mig svar veta om? 
Sist tog det ungefär en vecka innan jag fick en ny mobil och den ända väntetiden jag behövde stå ut med var de få minuterna i telefonkö, då fanns det inget Internet-alt. Varför krångla till det?

Påtal om telefonservice, både Malin och Sandra (Som jag reser med i okt) har under flera veckors tid försökt ringa och maila till både Thailändska Ambassaden och Thai-Konsulatet här i Sverige utan svar. Häromdagen när jag ringde till Thai-Konsulatet i GBG fick jag hålla på och ringa i säkert 40 minuter bara för att jag blev nerkopplad halvvägs gång på gång. Till slut kom jag fram och det var väll väl det när de bara har telefontid mellan 09-11!

Är inte detta ganska typiskt myndigheter osv? Omöjliga att få tag på, krånglar till det och gör livet surt för dig många gånger när du minst behöver det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0